یزدفردا: کتاب «راوی نامرئی» مجموعه داستان بلند آیه اسماعیلی از سوی انتشارات نامه‌مهرراهی بازار نشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «راوی نامرئی»، مجموعه داستانی بلند نوشته آیه اسماعیلی شامل ده داستان بلند است که هر کدام هویت مستقل دارند، با این حال، در یک نگاه کلی، قطعات تشکیل دهنده یک پازل هستند و خط سیر منطقی و مشخصی دارند.

«راوی نامرئی» یک کتاب کاملاً زنانه است و داستان‌ها از جایی شروع می‌شوند که راوی هنوز در بند زندگی زناشویی ناموفق است. او می‌خواهد و می‌تواند موثر و مفید باشد اما نمی‌داند چگونه؟ و هر داستانی، چونان قطعات یک پازل هزار تکّه، ما را با این چگونه و چرایی‌ها آشنا می‌سازد.

راوی داستان‌ها، به شکلی کاملاً صمیمی و بی‌تکلف، روایتش را جلو می‌برد و خواننده، بی‌آنکه حس کند تمهید یا تکنیک روایی خاصی در کار است، با روایت زیر و بم‌ها، کشفیّات و در یک کلام، خودشناسی‌های راوی _قهرمان همراه می‌شود. داستان‌های این مجموعه هر یک به شکل جداگانه می‌توانند خواننده را در لذت داستانی خویش شریک کنند، اما هنگامی که کل داستان‌ها خوانده شوند، معمای کلی و پنهان آن نیز کشف خواهد شد.

راوی نامرئی را می‌توان به هرم مازلو تشبیه کرد و مخاطب، پله پله از کف هرم، با راوی-قهرمان داستان همراه می‌شود و بالا می‌رود تا همراه با راوی، به مرحله خودشکوفایی و نوک هرم صعود می‌کند. راوی نامرئی می‌تواند قصه هر زنی باشد که مسیر پر پیچ و خم استقلال فردی، عاطفی، روانی و شخصیتی را طی کرده است.

این کتاب در ۲۰۴ صفحه و با قیمت ۲۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات نامه مهر منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا